Розговор Василя з Ароном

20.03.2015 08:28

Василь зо страхом пришол до жида,
Кажет: Ароне! бѣда, пребѣда!
– Та что за бѣда? – просит Василя.
– Моя корова вашу пробила!
– Ай вай, мер-геше! – врещал жидиско, –
За мою твою даш коровиско.

 

–Не так то, не так, Ароне было:
Ваше коровище мою пробило.

 

– Если пробило, дай дорѣзати,
Та будеш мясо и скору мати.
– Возьми, Ароне, мясо и скору,
За мою твою дай ми корову!

– Бог тя покарал, не плеть до свѣта,
Дорѣж корову, коли ти пробита.
Твоя корова была барз стара,
Она молока нич не давала;
Дай з коровиска скору злупити,
Мясиско зожрут жона и дѣти.
Подлу скориску можеш продати,
Я бы дал тобѣ, може, два златы.

– Ароне, заплать мою корову,
Кед нѣт, я пойду к солгабирову.
– Не платил я ти, ани не буду,
Я ся не бою жадного суду.

Ей, Боже, Боже! бѣда, пребѣда,
Чоловѣк боит ся подлого жида.

Жерело: Мѣсяцословъ на 1872 (високосный) годъ.
 Изданъ Обществомъ св. Василія Великаго. Въ Унгварѣ,
Печатня вдовы Карла Іегера. 1872. Ст.43.